
ගණනාත් ඔබේසේකරගේ පසුකාලීන කෘති කිහිපයක් පිළිබඳ කෙටි හැඳින්වීමක්
~ සසංක පෙරේරා, දකුණු ආසියානු විශ්වවිද්යාලය, නව දිල්ලිය මට අවශ්ය, මට කරපු ආරාධනයට අනුව, මහාචාර්ය ගණනාත් ඔබේසේකර ගේ පසු කාලීන (ඒ කියන්නේ 1990 පස්සේ පලවෙච්ච) පොත් කීපයක් ගැන කතාකරන්න. මම
විමර්ශිත ද්වී-වාර්ෂික සාර සංග්රහයක් වන පඨිත මුද්රිත සංස්කරණය සෑම වසරකම අප්රේල් සහ සැප්තැම්බර් මාසයේ ප්රකාශයට පත් කරනු ලැබේ.
පඨිත අන්තර්ජාල සංස්කරණයට ඕනෑම අවස්ථාවක ලිපි ඉදිරිපත් කළ හැක. ඒවා විමර්ශන හා සංස්කරණ ක්රියාවලියෙන් පසු, අවකාශ ඇති සෑම විටකම පඨිත වෙබ් අඩවිය ඔස්සේ ප්රකාශයට පත් කරනු ඇත.

~ සසංක පෙරේරා, දකුණු ආසියානු විශ්වවිද්යාලය, නව දිල්ලිය මට අවශ්ය, මට කරපු ආරාධනයට අනුව, මහාචාර්ය ගණනාත් ඔබේසේකර ගේ පසු කාලීන (ඒ කියන්නේ 1990 පස්සේ පලවෙච්ච) පොත් කීපයක් ගැන කතාකරන්න. මම

… ethnographic enquiries came to depend upon words, words and words, during the period that anthropology was maturing as a science – Margaret Mead in ‘Visual Anthropology in a Discipline

දැන් අන්තර්ජාල සංස්කරණයක් වශයෙන් ඔබට කියවිය හැක. රටේ පවතින තත්ත්වය නිසා එය මුද්රණය කිරීමට දැනට හැකියාවක් නැත. එමගින් ආචාර්ය මාලතී ද අල්විස් ගේ පර්යේෂණ රචනා හයක පරිවර්තන, ඇය සමග කළ

~ සරත් විජේසූරිය, සිංහල අධ්යයනාංශය, කොළඹ විශ්වවිද්යාලය කොළඹ විශ්ව විද්යාලයේ සිංහල අංශය මගින් සංවිධානය කරන 2022 වාර්ෂික පර්යේෂණ සැසියට අදාළ කරගෙන තිබෙන විෂය ක්ෂේත්ර සතරින් එකක් වන ‘සාහිත්ය නිර්මාණය හා

~ අනුෂ්කා කහඳගමගේ, ඔටාගෝ විශ්වවිද්යාලය 2022 ජූලි 26 දින ප්රතිවාද වෙබ් අඩවියේ පළවූ ‘රනිල ශාකයේ ශාපය’ නමැති ලිපිය කියවීමෙන් පසු මෙම කෙටි සටහන තබමි. එම ලියුම් කරුවා (හෝ ලියුම් කරුවන්)

~ සචිනි ගීතාංජලී, දේශපාලන විද්යා හා රාජ්ය ප්රතිපත්ති අධ්යයනාංශය, කොළඹ විශ්වවිද්යාලය මේ මොහොතේ ශ්රී ලංකාවේ ඇති වී තිබෙන්නේ දේශපාලන විපරිවර්තනයක් හෝ නව අවස්ථාවක් යනුවෙන් දේශපාලනික විග්රහයක යෙදෙන්නේ නම්, එය මෑත

~ අරුණි සමරකෝන්, රුහුණ විශ්වවිද්යාලය ශ්රී ලංකා විධායක අවකාශය තුළට, මහජනයා දේශපාලන බලවේගයක් ලෙසින් ඍජුවම ප්රවේශ වීම සංකේතාත්මකව සනිටුහන් කරනු ලැබුවේ ජුලි 09 වැනි දින, ජනාධිපති ලේකම් කාර්යාලය සහ කොටුව

~ අනුෂ්කා කහඳගමගේ, ඔටාගෝ විශ්වවිද්යාලය පසුගිය දිනක කාන්තාව අරගලය තුළ සහභාගිවීම පිලිබඳව පැවැත්වූ සාකච්ඡාවක අශිලා නිරෝෂිනී දන්දෙණිය සොයුරිය ඉදිරිපත්කළ අදහස් ඇසුරින් මෙම සටහන පන්නරය ලබයි. ලංකාවේ දේශපාලනය තුළ කාන්තා නියෝජනය

~ පවිත්රා ජයවර්ධන, කොළඹ විශ්වවිද්යාලය ලංකාවේ අද පවතින අර්බුදය ඇති වීමට හේතු ලෙස අප දැනට බහුලව අර්ථ දක්වන්නේ ‘පසුගිය වසර 74’ ක කාලය තුළ රට අභ්යන්තරයේ මතු වූ ආර්ථික, දේශපාලනික

~ අනුශ්කා කහඳගම, ඔටාගෝ විශ්වවිද්යාලය ප්රතිපත්තිවලින් තොර පුරුෂෝත්තමවාදී හිස් ඡන්ද ව්යාපාරවල ප්රතිඵල භුක්ති විඳිමින් සිටින මොහොතක මේ සටහන ලියමි. ලංකාවේ මෑත කාලීන ඡන්ද ජයග්රහණවල ප්රධාන භූමිකාවක් රඟපා ඇත්තේ පක්ෂයක් විසින්

පඨිත: සමාජ සංස්කෘතික සමීක්ෂා 13 වන වෙඵමේ (2022) පළමු සහ දෙවන ඒකාබද්ධ වෙළුම් දැන් අන්තර්ජාල සංස්කරණයක් වශයෙන් ඔබට කියවිය හැක. රටේ පවතින තත්ත්වය නිසා එය මුද්රණය කිරීමට දැනට හැකියාවක් නැත. එමගින් පර්යේෂණ රචනා

2021 වසරේ සිට සංස්කාරක මණ්ඩලයේ සැලසුම වූයේ පඨිත: සමාජ සංස්කෘතික සමීක්ෂා එක් වෙළුමක් හා සම්බන්ධිත කලාප දෙකක් වශයෙන් වසරකට දෙවරක් ප්රකාශයට පත්කිරීමටය. ඒ තීරණයට පැමිණීමේ පදනම වූයේ, වසර හතක නිහැඩියාවකට

පඨිත 12 වන ථවෙළුම (පළමු හා දෙවන ඒකාබද්ධ කලාප, 2021) ජනගත කෙරෙන්නේ දිවයින අතිශයින් ඛේදනීය ආර්ථික, සමාජ සහ දේශපාලනික අර්බුධයකට මුහුණ දී සිටින මොහොතක සහ ඒ අර්බුදයට එරෙහිව විශාල ජන

පඨිත සමාජ සංස්කෘතික සමීක්ෂා 12 වන වෙඵමේ (2021) පළමු සහ දෙවන ඒකාබද්ධ වෙළුම් කෝවිඩ් 19 වසංගත තත්ත්වය සහ දැනට මෙරට පවතින ආර්ථික ගැටළු නිසා වසරක පමාවකින් පසු ඔබ අතට පත්වන්නේ

~ අනුෂ්කා කහඳගමගේ, ඔටාගෝ විශ්වවිද්යාලය වැලිමඩ සද්ධාශීල නම් භික්ෂුවක් ගැහැණු දරුවන් උපදින්නේ දෙමාපියන් පෙර ආත්මවල කියූ බොරු හේතුවෙනි යන බණක් පදනම් කරගනිමින් සමාජ මාධ්ය තුළ විශාල කතාබහක් ඇතිවිය. එයට සමගාමීව

~ අරුණි සමරකෝන්, රුහුණ විශ්වවිද්යාලය මේ ගෙවෙන මොහොතේ ශ්රී ලංකාව තුල පවතින ප්රධාන අභියෝගය නම්, ආර්ථික සහ දේශපාලන ස්ථාවර භාවය ගොඩ නැගීමය. 30 වසරක යුද්ධය, ‘දකුණේ තරුණ නැගී සිටීම්’ යන

~ අනුෂ්කා කහඳගමගේ, ඔටාගෝ විශ්වවිද්යාලය අරගල ඔස්තාද්ලා විසින් මෙරට දැනට පවතින තත්ත්වය ඉතාම බැරෑරුම් ලෙස විග්රහ කරති. ඒ විග්රහ කිරීම් විවිධ මාන ඔස්සේ පැතිර යයි. අරගලය කළ යුත්තේ කෙසේ ද,

~ බූපති නලින් වික්රමගේ අප්රේල් සිදුවීම් සිදුවෙමින් පවතී. නිසැකවම මෙය ලංකාවේ දේශපාලන සංධිස්ථානයකි. ඒ අර්ථ කීපයකිනි. ඉන් එකක් ඊනියා නිදහසින් පසු ලංකාවේ බිහිවූ ශක්තිමත්ම දේශපාලන දෘෂ්ටිවාදයක් සහිත රාජපක්ෂ බල-හවුල බරපතළම

~ සචිනි ගීතාංජලී, කොළඹ විශ්වවිද්යාලය ප්රජාතන්ත්රවාදය, පුරවැසියා, අරගලය හා රාජ්යය යන පද මේ මොහොතේ ඉතා පුළුල් ආකාරයෙන් ශ්රී ලාංකේය සමාජය තුළ සාකච්ජා වෙමින් පවතින පසුබිමක, විරෝධාකල්පී දේශපාලනයේ නව මානයක් වශයෙන්

~ අනුෂ්කා කහඳගමගේ, ඔටාගෝ විශ්වවිද්යාලය අරගලයේ ශක්තිය මිනිසුන් විසින් පෙන්වා දෙමින් සිටින මොහොතක මේ සටහන ලියමි. පවතින සටන් පාඨ අභියෝගයට ලක්කිරීමේ වරප්රසාදය මට ඇති බව මම නොසිතමි. ඒ වෙනුවට,

~ අහිලන් කදිරගාමර්, යාපනය විශ්වවිද්යාලය ~ පරිවර්තනය – රමිඳු පෙරේරා, ශ්රී ලංකා විවෘත විශ්වවිද්යාලය [ඉංග්රීසි බසින් කළ මුල් සම්මුඛ සාකච්ඡාව ප්රථමයෙන් පළවූයේ 2022 පෙබරවාරි 28 දින Himal South Asian සගරාවේය]

~ අනුශ්කා කහඳගමගේ මේ වන විට අරගලය ගැන විවිධ මත පළවෙමින් පවතී. ඉන් ප්රධානම චෝදනාවක් වන්නේ, අරගලයට නායකයෙකු නොමැති බවයි. ඊයේ දිනයේ අප සමඟ කතාවට පැමිණි එක් පුද්ගලයෙක් අපෙන් ඇසුවේ

~ චාන්දිමා නානායක්කාර ඇත්ත කතාව තමයි අපිට මේ 225ම එපා කියන එක ‘Gohomegota’, ‘Go home 225’ වගේසටන් පාඨ කියලා අපි කෑගහල, බැරි වෙලාවත් එයාල ඔක්කොම ගියා කියමුකො. ඊලග චන්දෙ තියන්නෙ

~ අනුෂ්කා කහඳගමගේ මේ මොහොතේ මදක් නැවතී මේ තත්ත්වය විශ්ලේෂණය කිරීමට තරම් වරප්රසාද සහිත තත්වයකට මා ඔසවා තැබුවාට නිදහස් අධ්යාපනයට සහ ඒ වෙනුවෙන් බදු ගෙවූ ජනතාවට ප්රථමව ප්රණාමය පුද කරමි.
Adding {{itemName}} to cart
Added {{itemName}} to cart